Obsługa strony internetowej
WordPress jest jednym z najpopularniejszy i najchętniej wybierany do tworzenia stron internetowych. Jest to system zarządzania treścią, tzw. CMS, który umożliwia zupełnie za darmo, na zasadzie licencji GNU GPL tworzenie stron internetowych oraz ich edycję. Jest bardzo intuicyjny, dlatego też sam możesz dokonywać edycji tekstu i grafiki na stronie internetowej. Bez problemu też zaktualizujesz wtyczki w kokpicie WordPressu.
Dlaczego muszę aktualizować wtyczki na stronie opartej o WordPress?
Wtyczki są elementem każdej strony internetowej na WordPressie, natomiast należy ograniczyć ich ilość na stronie. Instalacja wtyczek, które nie są już aktualizowane lub ich nadmiar, będzie negatywnie wpływał na wydajność strony oraz jej bezpieczeństwo. Nie aktualizowane wtyczki, a także takie, które pochodzą od niepewnych wydawców, mogą zawierać „dziury”, a przez to narażać stronę na ataki. Na pewno zależy Ci na bezpieczeństwie Twojej strony. Aktualizacja wtyczek chroni stronę przed niechcianymi atakami. Wtyczki cały czas są „łatane” przez ich autorów, poprawiana jest ich funkcjonalność i dopasowane są do najnowszego oprogramowania.
Dlaczego ważne jest aktualizowanie treści?
Zmiany w treści nie są obowiązkowe, natomiast nieaktualizowana strona staje się mniej atrakcyjna dla jej użytkownika, Twojego klienta. Aktualizacja treści jest także korzystna dla wyszukiwarki Google, której algorytm pozycjonuje wyżej strony na bieżąco aktualizowane i bogate w interesującą Twojego klienta treść.
Czy każdy poradzi sobie z obsługą strony na WordPressie?
WordPress jest bardzo intuicyjnym systemem do zarządzania treścią. Bez wątpienia, każdy poradzi sobie z dodaniem treści na stronę, czy z jej edycją. Aktualizacja wtyczek także jest bardzo prosta. Należy tylko pamiętać, by raz na tydzień zalogować się do panelu administracyjnego i sprawdzić, czy są jakieś aktualizacje do wykonania. Jeśli tak, to sam proces aktualizacji jest bardzo prosty, wystarczy kliknąć „Aktualizuj” przy wtyczce, która wymaga aktualizacji. Sam proces aktualizacji nie jest więc trudny. Jednak czasem może pojawić się informacja, że przed aktualizacją wtyczki, czy samego WordPressu należy wykonać kopię zapasową strony. Taki komunikat pojawia się gdy dana wtyczka może kolidować z inną wtyczką, bądź samym motywem strony i po aktualizacji, strona może nie działać prawidłowo. Gdyby wydarzyła się taka sytuacja, należy mieć świeżą kopię zapasową strony internetowej i ją przywrócić. To już może być nieco skomplikowane. Więc jeśli nie chcesz sam się zajmować obsługą swojej strony, możesz zlecić tę obsługę specjaliście.
Jakie czynności wykonywane są w ramach obsługi strony internetowej?
1. Aktualizacja wtyczek i tworzenie kopii zapasowej strony — raz w miesiącu/raz na tydzień, w zależności od charakteru strony.
2. Dodawanie nowych treści.
3. Zmiany na stronie internetowej tj. zmiana układu strony, zmiana menu, stopki itp.
Czy warto aktualizować treść?
Statystyki mówią, że klient, zanim podejmie decyzję o zakupie produktu lub usługi na stronie internetowej, odwiedza ją przynajmniej trzy razy. Wyobraź, że szukasz produktu lub usługi i znalazłeś, ale jeszcze się zastanawiasz. Wchodzisz kolejny raz na stronę i widzisz aktualności, nowe promocje. Taka strona budzi pozytywne emocje. Twoja strona też budzić takie odczucia w Twoich klientach.
Google lubi aktualizację treści na Twojej stronie, Google lubi dużo dobrej treści, która wyczerpuje tematykę strony.
Powracający robot Google na Twoją stronę internetową zwraca uwagę na to jak Twoja strona szybko się ładuje, jak użytkownik zachowuje się na Twojej stronie i czy lubi spędzać na niej czas. Dlatego trzeba zatrzymać użytkownika jak najdłużej na naszej stronie. Trzeba sprawić by content był dla niego atrakcyjny, by znalazł na niej to, po co kliknął jej link. By treść odpowiadała zapytaniu w Google, na które wyświetliła się Twoja strona. Ile tej treści? Śmiało można powiedzieć im więcej, tym lepiej, a na pewno więcej niż ma Twoja konkurencja.
Odświeżanie strony i jej aktualizacje wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony w Google.
Aktualizując stronę, dbasz nie tylko o jej bezpieczeństwo, lecz także budujesz wizerunek prężnie działającej firmy. Taka firma przyciąga klientów. Taka strona internetowa jest wyżej pozycjonowana w Google, a to ściąga na nią większy ruch, więcej potencjalnych klientów.
Jeśli chcesz mierzyć ruch na swojej stronie. Możesz wykorzystać do tego narzędzia Google, tj. Google Analytics GA4, oraz Google Search Console. Jeśli zlecisz mi obsługę swojej strony, będę wysyłała Ci miesięczne raporty, oraz ustawię konto użytkownika, dzięki, któremu na bieżąco będziesz mógł śledzić ruch i sprawdzać statystyki. Dzięki takim narzędziom będziesz otrzymywał raporty o prawidłowym działaniu Twojej strony i raporty o błędach. Będziesz mieć wgląd w to, jakie frazy przyciągają na Twoją stronę ruch z Google. Dzięki temu będziesz w stanie wzmocnić stronę na określone frazy, by Twoja strona była wyżej pozycjonowana w Google.
Masz pytania? Chętnie na nie odpowiem. Zapraszam do kontaktu.
Jesteś zainteresowany zleceniem obsługi swojej strony internetowej? Wypełnij formularz. Dopasuję ofertę do Twoich potrzeb.
Kontakt
Barbara Wójcicka
kom. 660 758 108
e-mail: bwojcicka@ebiznesup.pl
O mnie
Jestem informatykiem o specjalności e-biznes i techniki internetowe. Projektuję strony internetowe w WordPressie i zajmuję się ich pozycjonowaniem w Google. Poza tym pracuję jako Copywriter i SEO Copywriter. Pomagam firmom zaistnieć w Social Mediach i w Google.